måndag 24 mars 2014

Fest för vår hemslöjdskonsulent.

Hanne Ödin och Birgitta i samspråk.


Den 1 mars hade vi fest för Birgitta Nygren på Langska huset i Visby.
Birgitta har jobbat 34 år som mjukslöjdskonsulent på Gotland.

Tovningsakademin fick i uppdrag att ha workshops, där alla uppvaktande fick tova en vimpel som sedan syddes fast på ett ullgarnsrep.
Det blev en mycket trevlig dag. Kl.10.00 strömmade uppvaktande medlemmar in för att få tova en vimpel och att få umgås med Birgitta.
Vi blev bjudna på sopplunch med tillbehör.

Jag syr fast vimplarna.
Många tal hölls och ord som inspirerande, erfaren, kunnig,
pedagogisk,kreativ, estet, upplysare och tålmodig användes
många gånger.
Dagen blev en minnesvärd dag för oss alla.

Birgitta har varit en viktig person för mig i mitt hantverksutövande.
Hon har gett mig säkerhet och en tro på mig själv.
När jag fick slöjdarstipendiet kände jag att jag måste börja inse 
att det duger det jag producerar.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar