onsdag 15 januari 2014

Utställningsalster.

Min tovade jacka!
Jag deltog i Textil Gotlands utställning 2012
i Konstnärsgården i Ala på Gotland. Vi var ca: 30 textilare som jobbade med utställningstemat "Textila krockar".
Bl.a tovade jag denna jacka. Den består av naturfärgad mörk finull från Åddebo Ull. Jag visste på ett ungefär vilka färger som passade mig. Hittade en del tyger i mina gömmor. Hade en stickad schal som inte blev bra, den fick vara med.(nere till vä. på bilden) Den vänstra ärmen och överdelen på framsidan består av ett enfärgat tyg som jag tryckte bruna slingor på. Nunotovade fyra delar och sydde jackan, som jag kantade med tovade remsor av samma ull som grundmaterialet.


Vill du köpa en tovad jacka som är måttbeställd och med dina favoritfärger så ta kontakt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar